Startpagina

zondag 9 februari 2014

DIY: Valentijn chocolaatjes




Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik deze valentijn chocolaatjes maakt! Je kunt ze maken voor je vriend/ vriendin of voor familie en vrienden.. Maar je kunt ze ook allemaal zelf opeten natuurlijk, bij valentijn hoort immers chocola! Jammer hoor ;) 
Benieuwd hoe ik dit maak? klik dan snel op lees meer. 




Als eerste ga ik begin met het fruit in de chocolade vormpjes! Dit is wat je nodig hebt: 
- Chocolade
- Cupcake vormpjes 
- Kwastje 
- Fruit


Vervolgens breek je de chocolade in kleine stukjes en doe je deze in hittebestendige schaaltjes. Ik heb ze vervolgens 4 minuutjes in de magnetron gedaan om te laten smelten! Bij de witte chocolade was dit geen succes, deze was helemaal aangebrand.. Witte chocolade kun je daarom beter au bain marie smelten.

Toen de chocolade helemaal gesmolten was heb ik met een theelepeltje de chocolade in het cucpcake vormpje gegoten. Vervolgens heb ik met behulp van een kwastje het hele vormpje bedekt.



Hierboven zie je mijn vormpjes bedekt met chocolade, hierna heb ik op de zelfde manier nog wat chocolade toegevoegd omdat de laag anders niet dik genoeg was! 
Daarna heb ik de vormpjes in de diepvries gezet, na ongeveer 20 minuutjes heb ik ze er uitgehaald en kon ik het cupcake vormpje er zo afhalen.
Dit is wel even een gepriegel en het ging ook niet bij allemaal goed.. Maar oefening baart kunst!



Ik heb de chocolade vormpjes heel simpel gevuld met fruit, ik vind het een heel mooi effect en ze smaakten ook héééérlijk! 



Dan ga ik jullie nu de andere hapjes laten zien! Als eerste chocolade met aardbeien, op deze manier lijken ze een beetje (met fantasie?) op chocolade hartjes! Deze zijn ook erg lekker. 


Als eerste snij je de aardbei door midden en prik je er een stokje doorheen. 



Vervolgens leg je ze op een bord en met een theelepeltje deed ik de gesmolten chocolade er over heen. 

Ik heb ze hard laten worden op een rooster zodat ze niet vast kwamen te zitten aan een bord. Het duurde even voordat ze hard werden, omdat ik ze niet in de diepvries kon leggen. 


Omdat ik nog veel gesmolten chocolade open had. Heb ik ook nog een paar chocolade bonbonnetjes gemaakt. Deze zet ik ook altijd even een half uurtje in de diepvries, zodat ze goed hard zijn! 
Deze vormpjes komen volgens mij bij de Action of bij de Xenos vandaan.


Dit zijn de chocolade/ aardbei hartjes, ik heb ze ook nog een beetje versierd! 

Ik heb ook nog wat aardbeien alleen met de onderkant in de chocolade gedompeld! 

En nog wat foto's van mijn chocolade vormpjes met fruit. Hier ben ik toch wel het meeste trots op! 


Alles mooi op een schaal gelegd. 


Bedankt voor het lezen en veel plezier en succes met het zelf maken!

Lots of love, 
Janice
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je een reactie achterlaat!