Startpagina

maandag 10 februari 2014

DIY: Valentijnkussentjes

Vandaag heb ik een leuke diy voor jullie! Ik laat jullie zien hoe je makkelijk je oude/ saaie kussentjes leuk kunt pimpen. En omdat het bijna valentijn is, heb ik de kussentjes gepimpt op valentijnsstyle ;)
 


 
Wat heb je nodig:
- Tshirt transfer paper (Hema)
- Strijkijzer
- Strijkplank
- Kussenhoes
- Printer


 
Als eerste heb ik een leuk plaatje met het woord love opgezocht, deze heb ik in spiegelbeeld gezet. Dit kun je heel makkelijk doen in bijvoorbeeld powerpoint of paint. Ik heb het plaatje zo groot mogelijk gemaakt en vervolgens afgedrukt op transfer paper. 

 
Daarna heb ik het woord helemaal uitgeknipt. Om de letters heen, maar ook in de letters (o&e) heb ik het witte weggeknipt. Dit omdat je het witte anders nog ziet.
 
 
Ik heb mijn kussensloop eerst even uitgewassenen daarna gestreken. Toen heb ik het woord op de kop er opgelegd en ben ik er met het strijkijzer over heen gegaan. Het is belangrijk dat je goed alle hoekjes meeneemt. Maar je moet niet te lang over een plekje heen gaan, dan ontstaat er namelijk een witte waas op die plek. 

 
Als het redelijk afgekoeld is kun je de letters er voorzichtig afhalen.

 
Tadaaa..
 

Ik heb ook nog een kussentje gemaakt met hartjes, deze hoef je natuurlijk niet te spiegelen. Dus dat scheelt weer werk ;)


De hartjes uitgeknipt.
  
En dit is het resultaat, het witte wat je ziet is de witte waas waar ik het eerder dus ook al over had. Niet te lang dus over een plekje met je strijkijzer!!

 
Vervolgens heb ik de kussenslopen om de kussentjes heen gedaan. En de kussentjes leuk op bed neer gelegd.

 
Beetje spelen met hoe ik de kussentjes neer ging leggen...

 


En dit is het uiteindelijke resultaat!
 
 
Dankjewel voor het lezen.
 
Lots of love,
Janice

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je een reactie achterlaat!